Tolstoy'un askerlik yaptığı süreçte çevresel etmenler, kültür ve coğrafi öngörüler sonucu yazdığı ölümünden sonra basılan eserimiz dil bakımından sade ve oldukça kültürel ifadelerle süslenmiş. Konunun işlenişi bakımından gayet akıcı zamanı fark etmiyor insan okurken. Ters köşe olacağınız, betimleme ile kafanızda olayları yasatacaginiz ve kitabın içinde kendinizini bulacaginiz bir eser. Tarih kitaplarına bazan ara verip bunun gibi klasik eserler okumak kafayı dinlendiriyor :)