Yazar Epiktetos, ilginç şeyler söylüyor. Öğüt tabi ki bunlar. Sanki başımızda bir aksakallı dede bize ne yapıp yapmayacağımızı söylüyor. Bu öğütleri "mantıklı" ya da "mantıksız" diye yaftalamak bizim elimizde ancak yazarın bunu önemsediğini sanmıyorum. Kitap da tam olarak bunu anlatıyor: "İyi yaşam başkasında değil sende başlar"