Puan vermedi·68 syf.··Beğendi
···Okunma: 24 Aralık 2024 00:33 İSLAM HAKİM OLACAK!!!
Sezai Karakoç'un bu iki sözünü sizlerle paylaşarak incelememe başlayacağım:
"Müslüman! İslâm'ı öyle sağ ve diri, canlı yaşa ki, seni öldürmeye gelen sende dirilsin."
"Müslüman olmak demek bunun şuurunda olmak demektir."
Kitabın sayfası ne kadar az gibi görünsede binlerce sayfayı kapsayacak bilgiler içermektedir.Kitabı bitirdikten sonra içimde derin hissiyatlar oluştu.Yavaş yavaş okunulması gereken her sayfası diğerinden anlamlı bilgiler içeren bir kitap.
Kitabın konusuna gelince kitap iki bölümden oluşmaktadır.Birinci bölüm İslam'ın dirilişi, ikinci bölüm ise İslam'ın çağrısı dır.Ve her bölüm içerisinde alt başlıklar yer almaktadır.Birinci bölümdeki İslam'ın dirilişinde Avrupa'nın Asya'nın Afrika'nın ve İslam dünyasının durumu biraz sıkıcı gelebilir konu olarak ama ikinci bölümdeki İslam'a çağrı bölümü çok akıcı ve içerisinde derin anlamlar içeren severek okunacak bir bölümdür.
{İçindekiler Kısmı}
1) İSLAM'IN DİRİLİŞİ
İslam'ın Dirilişi'nde Avrupa'nın Durumu
İslam'ın Dirilişi'nde Asya ve Afrika'nın Durumu
İslam'ın Dirilişi'nde İslam Dünyası'nın Durumu
Düşüncede Diriliş
İnanışta Diriliş
Edebiyat ve Sanatta Diriliş
Aksiyonda Diriliş
2) İSLAM'IN ÇAĞRISI
İnsana Çağrı
Müslümana Çağrı
Yahudiye Çağrı
Hristiyana Çağrı
Doğululara ve Afrikalılara Çağrı
Din ve Tanrıtanımazlara Çağrı
Uzun bir paragraf olmakla birlikte, sizi uzun ve heyecanlı yolculuğa çıkartacak kitaptan bu alıntıyı sizlerle paylaşmak istiyorum:
"Düşünmek... Bu, insanoğlunun en değerli özelliklerinden biri olan kabiliyetini geliştirmek... İşte, bu tarihi dönemde, İslam aydınına düşen büyük ödev. İslam, düşünmeyi, insana sürekli olarak bir ödev bilmiştir. Kur'an yüzlerce ayette, bu ödev üzerinde durur. Düşünmeye çağırır. İşığa koşan bir kelebeğin o telaşlı halinden, geceyi, bir dalgayı yararcasına aşan yarasadaki o radarlı yürüyüşten, baharda gülün birden bire açılışından, sonbaharda bütün bir tabiatın ölüşünden, evrensel bir kefen gibi varlığı bürüyen kıştan, peygamberleri dinlemediği için zamanın kılıcıyla toza ve küle çevrilen medeniyetlerden, ölümden ve ölüm ötesinden, mezardan, doğumdan ve çocuktan, yeraltından, ayın üstündeki altın tozlara kadar düşünmek, insana, Yaratıcı tarafından bağışlanan en soylu bir özellik değil midir?"
Velhasılı kelam İslam bizi çağırıyor biz de bu çağrıya hakkıyla karşılık vermemiz lazım.İnsanoğlu bu çağrıları görmezden gelme dikkatte al!!!
Keyifle okuduğum bir kitap oldu.Sizlere de tavsiye ediyorum.Okuyunuz, anlayınız ve bunları icraate dökünüz.Müslüman kimliğine yakışır şekilde davranalım.
Rabbim hakkıyla İslam'ı Müslümanlığı yaşamayı nasip etsin bizlere.
Keyifli ve istifadeli okumalar diliyorum sizlere.
Allah'a emanetsiniz :))