Spoiler içerir
8/10
·592 syf.··
Beğendi
·
2024 22. kitabı
"Geyşa" kelimesini ilk duyduğumda "Amazon" yani "Savaşçı kadın" gibi bir anlamı var zannetmiştim. Halbuki "Geyşa" japon kültüründe varlıklı adamları eğlendirmek için şarkı söylemek, enstrüman çalmak, dans etmek, iyi makyaj yapmak, güzel giyinmek, güzel davranış gibi şeylerin eğitimini alan, okio denilen yerlerde yaşayan kadınlara verilen isimmiş. Geyşalar fahişe mi diye soracak olursanız; pek sayılmaz diyebilirim. Öyle önüne gelenle yatmıyorlar. Kendilerini ağırdan satıyorlar. Bekaretlerini en çok para veren kişiye verdikleri gibi de bir gerçek var. 1930'lu yıllar... Dokuz yaşındaki Chiyo ve kendisinden üç-beş yaş büyük ablası Satsu'nun anneleri hasta babaları ise yaşlıdır. İşte bu sebepten Deniz Ürünleri Şirketleri Yöneticisi Bay Tanaka'ya gün doğmuştur ve kızları ailelerinden alması kolay olmuştur. Chiyo bir okiya'ya Satsu bir okiya'ya... Chiyo hizmetçilik, Satsu ise fahişelik yapmaya zorlanmıştır. Ne dersiniz birbirlerine kavuşabilecek mi iki kardeş? Yoroido'dan Kyota'ya gelen iki kardeş sarsak evlerinin özlemine dayanabilecek mi? Hizmetçi küçük kız Chiyo kendisine dondurma ısmarlayan başkanla tanışınca neler hissedecek? Geyşa olmak istemeyen Chiyo neden fikir değiştirir ve geyşa olabilmek için dua eder? Hatsumomo isimli Geyşa neden Chiyo'yla uğraşır? Okia'daki anne ve büyükanne Chiyo'yu neden borçlu ilan eder? Mameha Chiyo'nun Hatsumomo ise balkabağı lakaplı kızın ablası olmuştur. Sizce hangi ikili daha popüler geyşa olarak devam edecekler hayatlarına? Chiyo çırak geyşa olduğu sıralarda ne kadar başarılı olacaktır? Geyşa ismi Sayuri'ye alışabilecek midir? Sayuri bekaretini Mameha'nın dediği gibi yüksek fiyata satabilecek midir? Kitabı sevdim. Hatsumomo'nun kıskançlıkları "Bir dur be kadın" dedirtti bana. Chiyo'nun kendisine merhamet edene duyduğu sevgi ne kadar sevgiye aç olduğunu anlattı bizlere... Kitabın filmini de yeni izledim ve kitaptan daha fazla sevdim filmi. Kitap fazla ayrıntıya girmiş, filmi ise tam tadında. Keşke filminde de "Sarsak ev" söylemini kullansalardı ama. Bu arada filmdeki Hatsumomo karakterini çok güzel ve başarılı buldum; hatun taş . İyi ki bu kitabı okumuşum, iyi ki filmini seyretmişim. 60 yaşına gelmiş bir geyşa anılarını anlatacak; bu hikâyeyi okumaya ve seyretmeye hazır mısınız?
Bir Geyşanın AnılarıArthur Golden · Altın Kitaplar · 20063,709 okunma
·
91 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.