10 ayrı hayat hikayesinin konu alındığı gerçek bi kitap Aşkın Celladı. Her hikayede kendimizden, ailemizden, yakın çevremizden benzer olaylar görmüşüzdür diye düşünüyorum . “İncelenmemiş bir yaşam yaşanmaya değmez.” Diyor Irvin Yalom ama bunlarla yüzleşmek, derine inmek , sorgulamak, her acının altından bambaşka yaralarla karşılaşmak, adım adım çözüme giderken daha fazla yaralanmak, süreci kabullenmek çokta kolay olmuyor. Aslında bu yaraların çoğu çocuklukta açılıyor ama biz kendi sorumluluğumuzu alana kadar yara büyüyor süreç zorlaşıyor.
Bütün bu hikayeleri ve terapi sürecini anlatırken akademik dil kullanmamış , herkesin rahatlıkla okuyup anlayacağı şekilde aktarmış , tüm hastalardan izin alarak paylaşmış yazar. Ayrıca bu süreçte kendini de çokça eleştirmiş. Önyargılarını, hastayı kabullenmek istemediği anları, hasta ile olan ilişkisine zarar verecek derecedeki hoşlantısını, dürtülerini kısacası kendindeki her şeyi de açıkça dile getirmiş. Bu bende okurken şaşkınlık uyandırsa da bu derece dürüstçe açıklamış olması hayran bıraktı. Kısacası kitabı beğendim üstüne düşünülecek çok şey bıraktı. Okumak isteyenler için tavsiye ederim.