Osmanlı’nın artık kötü gidişatın farkında olduğu ve bu durumu değiştirme çabalarını ve reforma doğru giden o süreci sıkmadan ve gayet akıcı bir üslupla anlatmış Ortaylı. Kitap Osmanlı Devletinin reforma doğru giden o uzun ve çalkantılı dönemin öncesini yani nedeni ve reformun ortaya çıkardığı sonuçları açık ve okuyucuya düşünme fırsatı da veren gayet doyurucu bir eser. Özellikle 18. Ve 19. yüzyılı bir portre gibi sunuyor ağır akademik bir eser olmayıp okuyucunun rahat okuyacağı ve bilgilenebileceği bir eser. İyi okumalar:)