Bugüne kadar antropolojinin dikkatini çoğunlukla ilkel, yani basitçe ifade edilirse, "yabaniler" olarak anılan halk kültürlerine adadığı söyleniyor. Sanırım bunun temel nedeni, Darvvincilik tarihin bir türü olarak yabancıları sınırladığı sürece hiç kimsenin umrunda olmaması. Sadece kendisine ve arkadaşlarına yapıldığında bir saygısızlık olarak kabullenip, gücenmektedir. Ancak şimdiye kadar, antropoloji her zaman en az direnç çizgisini sürdürmüş olsa da insanlığın bütün tarihi anlamında, bütün bilimin başlığı olma iddiasını hiçbir biçimde azalmaz. Kelimeyle ilgili olarak, buna bilim denilir veya tarih ve antropoloji, ne önemi var? Bununla birlikte bu konuya dair hiçbir uzlaşma sağlanamaz. Biz antropologlar bunu güvence altına almak için bunun dışında duruyoruz. Ne "yabaniler" ne de bizim için tarihin özel bir türü olmayacak; ama tarihin aynı türü aynı evrimsel ilkeler ile geçmişteki ve gelecekteki, yabani veya modern, tüm insanlar için var olmaya devam edecek.