Asimov Klasiği
8/10
·300 syf.··
Beğendi
·
2025 1. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 10 Ocak 2025 00:50
İncelemeyi çok uzun yazmayacağım ancak konunun başında belirtmek isterim ki bu kitabı ya da seriyi okuyanların görüşlerini (sürprizbozan olmadan) merak ediyorum. 2025 yılına uzun soluklu bir evren ile giriş yapmak istemiştim. Bir bilim kurgu hayranı ve Asimov'dan daha önce kitaplar okumuş biri olarak beklentimi belli bir noktaya koymuştum. Asimov'nun kitapları için genelde şu tanımı yapmıştım: Tam bir bilim, tam bir kurgu. Gelgelelim Vakıf kitabına... Bu kitapta kesinlikle beğendiğim, favorilerim arasına giren bir kitap oldu ancak kitabı genelde gece geç saatlerde okuduğum için mi yoksa hızla değişen karakterler ve olaylar sebebiyle mi bilmiyorum tam olarak evreni ve karakterleri benimseyemedim. Devam kitaplarındaki kronolojiyi biliyorum ve tekrardan diğer karakterlerle karşılaşılacağının farkındayım ancak bu durum en azından ilk kitap nezdinde kitabın içine girmemi zorlaştırdı. Ertesi gün kaldığım yerden devam ettiğim vakit konuyu ve karakterleri hatırlamakta zorlandım. Belki de antrenmansız olduğum için ya da yukarıda saydığım sebeplerdendir bilemiyorum. Kitapta şok geçirdiğim, heyecanla sayfaları çevirdiğim noktalar oldu tabii ki ancak ana hatlar dışında hikayeye dair aklımda çok bir şey kalmadı. Her şeye rağmen kaliteli bir bilim kurguydu. Elbet devam edeceğim. (Benim bunları yaşamamın belki de bir diğer önemli sebebi Frank Herbert'tır. Hikaye anlatıcılığı konusunda sanırım daha iyisini okuyamayacağım.)
Edebiyat
VakıfIsaac Asimov · İthaki Yayınları · 20174,328 okunma
·
93 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.