Puan vermedi·272 syf.·
Kitabı yarım bırakmamın sebebini aslında ilk başlarda betimlemelerin aşırı boğucu olmasına bağlamıştım ancak son zamanlarda zihnimin fazla yoğun olduğu ve 10 sayfalık betimlemeleri kaldıramadığı kanısına vardım. Normalde bu tarz konularda verdiğim kararları fazla didiklemem, üzerine fazla kafa yormam, boğucu dediysem boğucudur. Ancak belirli bir süre içerisinde hem birkaç tanıdığımın bu kitaba adeta fanatik oluşlarına tanıklık ettim hem de bugüne dek okumuş oldugum diğer kitaplarla karşılaştırma yaptım. (Okuduklarım sadece buradakilerden, aklıma uygulamaya kaydetmek gelen birkaç kitaptan ibaret değil kesinlikle.) Gerçekten üzerine biraz düşününce, diğer okuyucular tarafından "ağır" olarak nitelendirilen, gerçekten uzun betimlemeler içeren kitapları pek de zorlanmadan okuyabilmiştim. Uzun lafın kısası, zihnim tam olarak şu dönemdeki yoğunluktayken kitabın bana boğucu gelmesinin sebebini kitabın "dandik"liğine bağlayamam. Buradan şöyle bir çıkarım yapılmasını da istemem aynı zamanda: "Kitap bana boğucu geldi ama herkes beğenmiş, o halde bu gerçekten bir şaheser olmak zorunda! Beğenene kadar okumalıyım." kafasında değilim. Sadece kendi mental durumunun farkında olan biri olarak, bu mentalitedeyken bir kitabın analizini yapmak bana doğru gelmiyor. Kitabı yarım bıraktım, uygun zaman geldiğinde tekrar başlayacağım.
Dorian Gray'in PortresiOscar Wilde · İş Bankası Yayınları · 202199,3bin okunma
·
25 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.