Kitabı beğendim beğenmesine ancak bana fazla metaforik geldi, ilk okunuşta (hele ki hayata henüz gerçek anlamda adım atmamışsanız) anlaşılması güç bir kitap. Bu yüzden bu kitabı gelecekte de en az bir kez daha okuyacağımdan eminim. Kusura bakmayın, evet, bu kitap belli bir kesim için gerçekten özel, anlamlı bir kitap olabilir ancak eğer 16 yaşında herhangi bir liseliyseniz (tabiri caizse burnu b**tan çıkmamış literal anlamda bir çocuksanız) bu kitabı okuyup da içi boş felsefe yapmanıza gerek yok. Kitap anlaşılmaz demiyorum, anlaşılır da kendinizi Gregor Samsa'nın yerine koyabilmek için gerçekten hayatın koşuşturmacası içine karışmış olmanız gerekiyor. Bu eleştiriden de hedefim olan kitlenin liseli "felsefe tayfa" olduğunu anlamışsınızdır diye umuyorum. Hedef kitleye fazla dalmak istemiyorum, bahsettiğim gibi kitap bayağı metaforik bir kitap ancak Kafka bu kitapta da kalitesini kalemine dökmüş. Yalnız, kaliteli bir çeviriden okumanız gerektiği kanaatindeyim şayet İş Bankası buna güzel bir örnek. Bana gelecek olursak, son zamanlarda resmen roman hasreti çektiğimi fark ettim. Dostoyevski'ye gömüleceğim gibi duruyor biraz.