Yıllar ne yaraları iyileştiriyor...
10/10
·400 syf.··
Beğendi
·
2025 6. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 10 Ocak 2025 13:10
Kitabı hüzünle, gözlerim dolu dolu bitirdim. Hani ufacık şeylere bile üzülüp büyük acılar sanıyoruz ya ...Pehh!! Biz sadece acı sanıyoruz.. Sen gel de acıyı bir gör! Hayat dersi gibi bir kitap. Yazar Fırat Sunel öyle bir yazmış ki, okurken acının tam da ortasında kendinizi buluyorsunuz. Kitap, Ahıska Türklerinin 1944'de sürgün edilişini anlatıyor. Onlar ki; Gürcü, Ermeni, Azerbaycan Türkleri, Ahıska Türkleri birlikte kardeşçe yaşıyorken... Hatta evlatları cephelerde Sovyet Ordusu için savaşırken ve kimi zaman şehit olurken.. O Stalin denen iblis neler neler yapmış. Onlar cephede savaştıkları sıralarda, ailelerini acımasızca,vicdansızca sürgün etmişler.. O güzel insanlar hiç hak etmedikleri şekilde can vermişler.. Bu ne büyük bir acıdır!! Bu vesile ile sürgüne giderken yollarda, açlıkla, hastalıkla, acı içinde can veren, cenazesi bile gömülemeyen, bir mezarı bile olmayan o güzel insanları rahmetle anıyorum. Mekânları cennet olsun inşallah. Yenilerde sevgili Sema Soykan Adsız Roman kitabını da aynı bu duygular ile okumuş çok etkilenmiştim. Bu arada yazarı Fırat Sunel da tebrik ederim olayları sadece kendi perspektifinden değerlendirmemiş. Farklı kültürden insanların gözüyle de yazmaya çalışmış. Onların hayatlarından da kesitler sunmuş bizlere. Son olarak yine bir alıntı ile bitireyim; "Seferberlik ilân edilince, soylu zengin ailelerin hiçbirinin çocuklari alınmamış orduya.Zengin çocukları Kura Nehri üzerinde sallara uzanmiş içki alemi yaparlarmış. Salın birinde yer içerlermiş, başka bir salda da çalgıcılar gelirmiş arkalarından. Zengin çocukları harpten o kadar uzakken, sefa içinde günlerini gün ederken, Maksim'in babası, tek oğlunu kendi eliyle cepheye göndermiş." Bu cümleler eminim sizlere de çok tanıdık gelmiştir. Bizim ülkemizde de şehitler hep maddi durumu olmayan ailelerin evine geliyor. Zenginlerin evine şehit haberi hiç gelmiyor nedense!! Nitekim o masum şehit çocuklarının üzerinden utanmazca ne politikalar yapılıyor şu son günlerde.. Adaletsiz bir dünyada yaşıyoruz vesselam! Kitabı çok severek okudum, herkese de gönülden tavsiye ediyorum.Hatta çocuklarınıza da okutun! Tarihi roman deyip geçmemek lazım.O döneme ait müthiş bilgiler de öğreniyor insan. Yazara Fırat Sunel selam olsun kalemi daim olsun. Keyifli okumalar dilerim..
Tarihi Roman
Salkım Söğütlerin GölgesindeFırat Sunel · Profil Yayıncılık · 2021179 okunma
·
232 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.