Ben kitabı okurken elimden geldiğince hayal gücüme yer verdim. Kitaptaki 'dağlılar' ayrıntısı çok hoşuma gitti. Kitapta dağlılar şu şekilde anlatılıyor. Aslında İstanbul denizlerin kenarına kurulmuş şuan yalıların bulunduğu bölgelerden oluşan bir şehirdi. Tabii zamanla yalı sahibi soyluların yanında çalışanlar doğudan akrabalarını getirdi ve bu denize uzak tepelere evlerini diktiler. Soylular yalılarında otururken bu ev diken sıradan insanları dağlılar olarak betimlediler. Ama hikayenin bunla bir alakası yok hikaye Bosna Yalısı’nın mirasçısı Leyla Hanım'ın yalının yeni sahibi Ömer Cevheroğlu ve karısı Necla tarafından çıkarılmasıyla başlıyor. Evinden çıkarılan Leyla'ya (kitapta kendine Leyla denmesini istiyor) Yusuf sahip çıkıyor ve bir süreliğine Leyla, Yusuf ve sevgilisi Rukiye(Roxy) aynı evde hem kendileri arasında hem de evi geri almaya dair bir savaş veriyorlar.