Puan vermedi·353 syf.··
2025 1. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 13 Ocak 2025 14:05
-Mina Urgan okumaya, kendi anılarını yazdığı, kitabı ile başladım, kendisi sanat çevresinin içerisinde doğan, isimlerini yalnızca edebiyat kitabından öğrendiğimiz yazarlar şairlerle dolu tabi kendisi de onlardan birtanesi. Mustafa Kemal ile dans etme şansına erişmiş, bu kısımı okurken bende heyecanlandım. kendisi Atatürk ile ilgili düşüncesini Şimdi sırası gelmişken, Kemalist, hem de sapına kadar Kemalist olduğumu açık seçik söylemek isterim. Mustafa Kemal benimle dans etti, on bir yaşında bir çocuğa insan muamele si yaptığı için değil; eğer Mustafa Kemal olmasaydı, ben "ben" olamayacağım için Kemalistim. diye söz ediyor -İyi eğitimli güçlü karakterli. cumhuriyet kadını kendisi, ve içine doğduğu camiyadan dolayı şanlı olduğunun farkında ve sosyal sınıf eşitsiliklerinden ve devlet politikalarından dolayı siyasi ve dünya görüşünü sosyalist(kominist) olarak tanımlıyor. **Arnavutköy Kız Koleji'nin orta bölümüne nasıl kabul edildiğimi bilemem. Çünkü ilkokul diplomam yoktu, hiçbir zaman da olmadı. Gelgelelim, ilkokulu okumamam yüzünden, başka derslerde değil de matematikte hayatım zehir oldu. Basit bir bölmeyi doğru dürüst yapamazken, cebire başladım. Üstelik matematik açısından doğuştan geri zekâlıydım, tam bir mouron'dum. -Mina hanım dobra birisi, dobralığı yerinde olmuş bana göre, kitabı okurken edebiyat tarihiniz de pekişiyor adeta :) bazı yazarlar hakkındaki düşünceleri beni gülümsetti bazılar aa bu yazar böyle birimiydmiş dedirtti. Mesela Cahit Sıtkı, Halide Edip, Cevat Şakir,ama Yahya Kemal için yazdıkları beni ençok şaşırtan ve güldüren kısım oldu. * Herkes için ikide birde “çok iyi yüreklidir, sevgi doludur” derler ama, gerçekten öyle olan çok az insan vardır aslında. Cahit Sıtkı öyle insanlardan biriydi. *Nâzım Hikmet'in bir şiirinde dediği gibi, göğsünde yürek yerine bir "idare lambası" yanardı. O idare lambasının cılız ışı- ğı bile sönerdi zaman zaman. Üvey babamın yalancısıyım ama, Falih Rıfkı, "Mustafa Kemal'in ayaklarına kapanıp yalvaran bir tek kişi gördüm hayatımda. O da Yahya Kemal'di. Resmen ayaklarını öpüyordu" demişti. *Halide Edip ile asistan-profesör ilişkimiz düpedüz bozuktu. Ben âsi torun, o da huysuz büyükanne rolünde olduğundan, torun-büyükanne ilişkilerimiz de çok fırtınalıydı. *Cevat bana bir katil görünmedi hiçbir zaman. Hiç kan dökmedikleri halde, ondan bin kat daha katil insanlarla dolu yeryüzü. *Oğuz Atay'ı ayaküstü ve o kadar az gördüm ki, onunla ilgili ancak bir tek izlenim edindim: Koskocaman bir kediye benziyordu tıpkı. Çok kocaman ve çok güzel bir kediye öyle benziyordu ki, ona elimi uzatınca "miyaaav!" diyeceğini sandım. Miyavlayacağı yerde, "tanıştığımıza memnunum" deyince, şaşırıp kaldım. :) -kitabı okurken keyif aldım, çağdaş ve yenilikçi bir dinazor olan mina urgana bir kulak verin derim.
İnceleme
Bir Dinozorun AnılarıMina Urgan · Yapı Kredi Yayınları · 202214,3bin okunma
·
36 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.