·216 syf.··Beğendi
···Okunma: 14 Ocak 2025 15:15 Öncelikle bu kitaba başladığımda rubaileri okurken bir ara verip izlediğim Mevlana dizisinin 4. Bölümüne döndüm. Bölümün bir kısmında bir kız hasta olduktan sonra Mevlananın evinde kalıyor ve kıza bakıyorlar. Kız kendine geldiğinde su aramak için odaları gezerken Mevlananın odasına giriyor ve gördüğü kitaplığa dalıyor. O sırada Mevlana içeri giriyor ve biraz konuştuktan sonra kızın okuması için raftan bir kitap seçiyor. Bu kitap Esrarname, yani Feridüddin Attâr ın Esrarnamesi :) O kadar hoşuma gitti ki bu olay, bu tesadüf.. Bu tesadüf sonrası Ferîdüddin Attâr üzerine yazılmış ya da kendisinin kaleme aldığı her şeyi okumaya çalışacağım :) Zaten genel olarak yazar üzerinden okumayı severim. Kitaplarıyla yol aldığın insanın kim olduğu çok önemli. Shakespeare okumaya başladığımda 25 oyunu ve üzerine yazılan kitapları okumuştum. Sabahattin Ali, Jack London için de yaptım. Fırsatım oldukça sürdürüyorum ve sanırım sırada Feridüddin Attâr var. Bu kitapta özenle seçilmiş rubaileri var. Başlangıç için sade bir başlangıç ve güzel bir ilerleme. Her geçen gün farsça öğrenme isteğim artıyor. Sizce güzel şiirler okumak için değmez mi?