Kitabın işleyişi hikaye serisi şeklindedir.Ana konu olarak,önemli bir olayın verdiği acı sona dikkat çekmek istenmiştir.Çokça betimleme bulunur.Hatta o betimlemeler ile duygu yoğunluğu yaşatılır.
-Niçin bu sokağın karanlığından bir ilim güneşi doğmasın?
-Meğer o ölçülü tebessüm,kendisine değil;bütün âleme,bütün eşyaya aitmiş.
-Bir kocanın ümitsizliği,bir kadının geçici hevesleri.
-Kadınlar!Anlaşılmaz bir muamma...Bazen vahşet ve şiddeti;okşayışlara,küçük iyiliklere tercih ederler.
-Bir umuduyla kocamayı bekler iken yanlış tercihlere göz yumması,köşeye kapatılması.
-Evladının cansız bedenini kucaklayarak feryat ve figan eden anne.
-Hayatının bir komediden ibaret olduğu,ölümünün bile kimseyi ağlatmadığı bir insan.
Gibi çarpıcı noktalara değinmiştir.Kitap güzel ve kısa,çerezlik.