Puan vermedi·240 syf.··
2025 5. kitabı
Hıfzı Topuz / Gizli Aşklar Yaşanmış Öyküler Hıfzı Topuz’un #Meyyale kitabını okuyunca kalemini sevmiş ve farklı kitaplarını gördükçe almıştım. Bu kitabı da onlardan biriydi. Yaşanmış aşk hikayelerini okuyacağımı düşünmüştüm. Duygular yerine tutkuların paylaşılacağını tahmin edemedim. Bu yorumu yapmamın sebebi ise; benim gibi yazarın kalemini seviyorsanız, bu kitabın içeriğini bilerek alıp almamaya karar vermeniz. “Niye aşk romanları yazmıyorsun?” diyen bir şair dostunun önerisi ile başlamış bu kitabın temelleri atılmaya. Yazar, kendisi ve arkadaşlarının yaşadıkları ilişkileri kısa hikayeler şeklinde derlemiş. Kitap üç bölümden oluşuyor. İlk bölüm olan “Buruk Aşklar”da üniversiteden itibaren yaşadığı ve kendisinde iz bırakan ilişkilerini paylaşmış. Genellikle Paris ve İstanbul’u kapsasa da, dünyanın bir çok yerine iş amaçlı seyahatleri olduğu için sevgilileri çeşitlilik göstermiş. Fransız Marianne, Mısırlı Süreyya, Alman Lili… Bu liste böyle uzayıp gidiyor. Kimisi iki ay, kimisi iki yıl süren ilişkiler. Üstelik bu ilişkiler evlendikten sonra da devam ediyor. Eşi tatil için Paris’e yanına geliyor diye o anki sevgilisini otele yerleştirdiğine kadar da açık ve net bir şekilde kaleme alınmış. İkinci bölüm olan “Viran Aşklar”da ise, ismini değiştirerek yazdığı bir arkadaşının birlikte olmak istediği ama genellikle hüsran ile biten ilişkilerini okuyoruz. “Hemen hemen bir aydır beraberdik ama bir kez olsun koynuma alamamıştım” ya da “Fazla naz aşık usandırır“ diyerek farklı bir kadının peşinden gidişini yazıyor. Üçüncü bölüm “Sıra Dışı Aşklar“da farklı farklı kişilerin hikayelerine yer verilmiş. Yazar anılarında yolculuk yaparken unutamadığı ilişkilerini ölümsüz kılmak istemiş sanırım. Duygu yerine hep bir cinsel ilişkiye girme çabası bir kadın olarak okurken beni rahatsız etti. Tercih sizin.
Gizli AşklarHıfzı Topuz · Remzi Kitabevi · 201570 okunma
·
994 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Bu toplumda gazeteler cinselliği hep aşk yaşamak diye tanımladı. Ama Hıfzı Topuz'un da öyle düşünmesi ayrı bir rahatsız edici.En iyisi okumamak. Esra Hanım zaten gerekeni söyledi. Keşke gazeteci olarak kalsaydı o zaman...
Esra
Gönderi Sahibi
@Ayeterge02 Meyyale bu kitabını okumuştum kalemi de dönemi yansıtması da çok başarılı ama bu kitabı keşke yazmasaydı saygımı kaybettirdi.