·456 syf.··Beğendi
···Okunma: 13 Ocak 2025 00:00 "Çekirdeği olsa, bozkır hiç yeşermez mi?"
Yıl 1943, Çankırı, Çorum, Kastamonu ortasında bulunan Keşiş Düzü denilen yere Dumanlı Boğaz Köy Enstitüsü kurulması kararı alınmıştır. Bunun için görevlendirilen müdür, öğretmenler ve enstitü öğrencilerinin yaşadıkları ve verdikleri mücadele anlatılmaktadır. Kemal Tahir artısı ve eksiğiyle bize Köy Enstitülerinin kurulum amacına hem köylülerin hem öğrencilerin hem de yukarıdakilerin gözünden bakmamızı sağlamıştır. İyi-kötü, haklı-haksız her çerçeveden değerlendirmemiz için köylülerin, eğitimcilerin ve öğrencilerin düşüncelerine yer vermiş.
Kemal Tahir'in ilk okuduğum kitabı ve kalemini çok sevdim. Bu kitabını da tavsiye ederim. Yazacağım çok şeyler var ama ipucu vermemek adına yazmıyorum. Merak edip okuyun istiyorum
Kitapla ve sevgiyle kalın...