Caraval
7/10
·440 syf.··
2025 10. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 20 Ocak 2025 22:38
Caraval'ı sadece Once Upon a Broken Heart kitabını merak ettiğim ve ondan önce okunması gerektiğini duyduğum için okuma listeme eklemiştim ve bir an önce bitsin de Once Upon a Broken Heart'ı okuyayım diye hızlı hızlı başladım ama ilerledikçe kitabı sevmeye başladığımı fark ettim ve bir de baktım ki bitmesin diye yavaş yavaş okuyorum:) Tahminimden daha çok beklentimi karşıladı ve üçlemeyi bitirmeden diğer seriye başlamayı düşünmüyorum:) Konusu; kahramanımız Scarlett kızkardeşi Tella'yla birlikte istismarcı babalarıyla birlikte, babaları tarafından yönetilen bir adada yaşamaktadır ve tanımadığı bir kontla evlenmeyi hem adadan hem babasından kurtulmalarının tek yolu olarak görmektedir. Ama düğününe 1 hafta kala yıllardır gösterisini izlemek için kendisine mektuplar yazdığı, ama hiçbirinden cevap alamadığı Caraval Ustası Legend'tan bir dönüş alır ve Caraval'a kızkardeşi ve nişanlısıyla özel olarak davet edildiğini öğrenir. Caraval, isminden tanıdık geleceği gibi karnaval benzeri bir oyun ve oyunun sonunda kazanan kişiye bir dilek hakkı verilecektir. Scarlett'in bu dileği elde etmek için oyunu kazanması gerekir ama asıl sorun şu ki oyunun bu seferki konusu kızkardeşi Tella etrafında dönmektedir ve Tella oyunu kazanacak kişi tarafından bulunmak üzere kayıptır. Kitabın oldukça kendine has bir havası vardı. Fantastik öğeler yeterince ön planda olmasa da sihir hissedilebiliyordu ve gerçekten bir karnaval/sirk ortamında gibiydim. Çok eğlenceliydi. Karakterlerin hepsini çok sevdim gerçekten. Şaşırtıcı olacak ama sinir olduğum, keşke ölse dediğim bir karakter bile olmadı djhchc. Scarlett minnoş kalplim keşke seni yiyebilsem<3 400 sayfalık bir kitapta kendisi için yazılabilecek en iyi karakter gelişimine sahipti. Kitabın başından sonuna kadar tek bir amaca tutundu ve amacını gerçekleştirdi de. Asla karakterinden ya da kardeşine duyduğu sevgiden taviz vermedi ve kitap ilerledikçe bambaşka birine dönüştü bebişim :3(öpücük) Tella'ya ilk başlarda sinir olacağımı düşünsem de sevdim. Zaten kitabın büyük bir bölümü boyunca sadece adı vardı, dahil olduktan sonra da bir an yine sinir olacağımı düşündüm ama olmadım neyse ki, sonraki kitap onu anlatacakmış galiba. En kısa sürede okuyacağım. Ve Julian. Okuduğum kısımlar boyunca onu çok sevdim, o da Scarlett gibi asla karakterinden -egosundan taviz vermedi. Tek sorun onu Scarlett'le daha çok okumak istememdi. Kitabın büyük bölümü boyunca kimyalarını hissetmiş olsam da sonuyla eksik bıraktı. Hikayelerinin tek kitaplık olduğu da düşünülünce daha iyi bir yazım hak ediyorlardı. Umarım diğer kitaplarda onları yine okuruz. Kitapla ilgili gözüme batan pek kısım yok, genel olarak beğendiğim bir kitap oldu ve keyifli bir okumaydı benim için ama şunları belirtmem gerek; İlk olarak yukarıda belirttiğim Scarlett-Julian ilişkisine ek olarak bazı kısımlarda daha çok duygu hissetmek isterdim. Bazı karakterlere bir şeyler oldu (spoiler olmasın) ama anlatım yüzeysel geldiği için pek etkilenemedim. Ve biraz daha heyecan beklerdim. Sıkıcı olmasa da durağan bir ilerleyişi vardı kitabın. Eğer anlatımı biraz daha aksiyonlu olsaydı eminim daha çok severdim ama bu hâliyle de gayet güzel bence. Kitabı öneririm, umarım beğenirsiniz. Keyifli okumalar.
CaravalStephanie Garber · Dex Kitap · 20232,483 okunma
·
3.270 Gösterim
6 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Tella'yı sadece adı olduğu için sevmişsin bence de dkdkdkdk asla yıldızımız barışmayacak bizim. Julia & Scarlett okumayacağım diye ne çok üzüldüm ben de ya. Ama vardı az da olsa 🥰. Beğenmene de çok sevindim bu arada❤️
Aynur anladım Tella'dan nefret etmem gerekiyor sanırım jhjdjx bende kanlı bıçaklı başlayacağım okumaya ama genelde hep tam tersi oluyor bana seversem lütfen bana çok kızmayın sbbxbdbcbd🤭
Sanırım bende önce caravalı okuyacağım ya
Evet evreni daha iyi tanıman için okumalısın bence, umarım sen de seversin🫶😚
oubah serisi bundan bin kat daha iyi. nedenleri: tella yok. legend yok. jacks var. daha sürükleyici.
Ece evet vale diye çevrildiğini duymuştum dex yayınlarından daha iyisini beklemezdim zaten 🙄
diğer kitaplarda maalesef scarlet ve julian anca 2 paragraf falan vardır 😭 yazar açıkça sadece tellayı seviyor
Ece ay sen konuştukça yazardan nefret etmeye başlıyorum jfhdhxjhdhdh
Serinin en zayıf kitabı bence ilk kitap devam kitaplarını daha çok seveceğime emimim
Eğer devam kitapları bundan daha güzelse çok mutlu olurum djhchd teşekkürler 🫶
Reklam
Tamamen ayni kafayla okuyorum bu seriyi ✌️