Gabriel Garcia Marquez in Aşk ve Öbür Cinler romanını uzun zaman önce okumuş olmama rağmen bugün tekrar anmak istiyorum..Leziz bir Marquez romanı..
Zengin orta yaşlı bir baba -Marki- ve kendinden sınıf ve yaş olarak küçük bir kadının -Bernarda- hırs ve para için yaptığı sevgisiz evlilik ve bu evlilikten doğan masum, dünya güzeli bir kız -Sierra Maria-.. Doğduğu günden itibaren anne-babasının yanında değilde aynı malikanede kölelerin kaldığı barınaklarda büyüyüp yetişen, kendini asla beyazlar gibi görmeyen 12 yaşında bir kız çocuğu.. Yaygın kuduz sorununun yaşandığı bir dönemde, doğum gününde çarşıda bir köpek ısırığı ile hayatı alt üst olan, olayların gelişmesi neticesinde yaptığı davranışlar ve yanlış yönlendirmelerle içinde cin olduğu iddiasıyla manastıra kapatılan bir kız çocuğu.. Bu teşhisin kesinleşmesi için piskopos tarafından görevlendirilen otuzlu yaşlarda genç ve yakışıklı rahip-Cayetano Delaura-ile arasında yaşanan masum bir aşk. Rahip ve Hekim Abrenuncio dışında hiç kimse inanmadı Sierva Maria'nin içine şeytan girmedigine.. Onun istediği sadece sevgiydi.. Bir parça sevgi.. Kendi ailesini seçemedigi, kendi hayatını yaşayamadığı adaletsiz ve kokuşmuş dünya da içindeki bir tutam sevgi....