·352 syf.··Beğendi
···Okunma: 22 Ocak 2025 22:16 2025'in ilk kitabı ile başlıyoruz...
Yıla psikolojik bir romanla başlamak değişimin bir habercisi olabilir. Neyse ki psikolojik romanlar okumayı seven birisiyim :) Gülseren Hanım'ın kitaplarını da kalemini de uzun zamandır merak eden birisiyim. Dipnot olarak geçeyim; dizilerini izlememiş birisiyim ama dizileri izleyen kişiler sayesinde tanıma şansına eriştim kendisini.
Küçük yaşlarda lüks bir hayat yaşayıp, daha sonra yine zengin ve köklü bir aileye gelin giden Nalan bir gün zorla bir psikiyatri kliniğine getirilir. Onu buraya getiren yedi yıldır birlikte yaşadığı sevgilisi Hayri’dir. Hayri Nalan’a hayatında başka biri olduğunu söyleyince, Nalan’ın bütün dünyası yıkılmış krizler geçirerek intihar edeceğini söylemeye başlamıştır. Geldiği her seansta doktoruna bütün hayat hikayesini yavaş yavaş anlatır Nalan. Bizlerde Camdaki Kız'da bu seansları okuma şansına erişerek kitabın iç dünyasına girmekteyiz.
Yazar kitap boyunca ''kader motifi'' denilen bir kavram üzerinde durmaktadır. Nedir peki bu kader motifi? Erken çocukluk döneminde edindiğimiz tecrübeler ve bu tecrübeler sonucunda ortaya çıkan duygularla çizilmiş bir yaşam haritasıdır. Başka bir deyişle, kader motifi için yaşamın çekirdeği olduğunu söylemek de mümkündür. Hayatımızın ona göre şekillendiğini dile getirmektedir.
Yazarın psikolojik tahlillerini sevdim ama yapmış olduğu bu tahlillerde bu kadar feminist bir yaklaşım sergilemesi bazı anlarda sinir bozucu oldu. Tarafsızlığını koruyamadığını düşünüyorum o anlarda ki kendisi de bazen bunu fark ettiğini dile getirmiş. Onun dışında genel olarak yazarın kalemini de kitabı da beğendim. Sizlerin de okumasını tavsiye ederim. Dizilerini izlemeyi düşünmüyorum :) Başka kitaplarında tekrar buluşabiliriz ama. Şimdiden okumak isteyenlere iyi okumalar...