10/10
10/10
·258 syf.··
2025 32. kitabı
·
19 saatte okudu
·
Okunma: 26 Ocak 2025 19:02
Yorum yazmak için kitabı bitirdikten sonra bir kendime gelmem gerekti.Durdum ve birkaç nefes aldım.Çünkü sonlara doğru ciddi sarsılmıştım.Çok çok beğendim. Noah iyi bir aileye ve not ortalamasına sahip,yüzme dereceleri olan,arkadaş çevresi geniş olan,herkes tarafından özellikle de ailesi tarafından çok sevilen ve kollanan bir çocuktur.Zamanla kendisinde bir problem olduğunu hissetmeye başlar ve annesine açılır.O aslında küçük kızlardan hoşlanmaktadır.Bunun kötü olduğunu bilmekte ve kendisinden nefret etmektedir. Hikaye tabi ki konusu itibariyle zor bir hikaye.Böyle bir hikaye asla kolay yazılamaz. Alışkın olduğumuzun dışında bir pencereden bakmış yazar.Kendisinin de belirttiği gibi biz evlatlarımızın hep kurban olacağından endişeleniriz.Ama ya fail olsalardı? Bu kitap aslında bunu anlatıyor. Siz bir çocuğu kucağınıza aldığınızda iyisiyle ,kötüsüyle,doğrusuyla yanlışıyla kabulleniyorsunuz.Ne kadar korkunçta olsa O sizin evladınız.Adrienne böyle bir anneydi.Bütün arkadaşları dışladı,işini,evini hatta kocasını bile kaybetti ama o evladını korumaya çalıştı.Bir annenin evladı için sevgisi ve tiksintisi arasında kalmasını yutkunarak okuduk. Noah ise apayrı bir hikayeydi.Yaptığı şeyden o kadar pişman ve üzgündü ki nefret edemedim.Yaptığını haklı tabi ki çıkarmıyor ama yazar bence burada farklı bir noktaya da değinmek istemiş.Bu çocuk hastaydı,ciddi bir dürtü kontrol sorunu vardı ve kendini bu işin içinden çıkartamıyordu.Ona ayrı ailesine ayrı üzüldüm(baba hariç)Ama bir kız annesi olarak kurbanların ailelerine de hak vermek zorunda kaldım.Oradan oraya savruldum durdum. Okurken tamamen kurgu da olsa ben benzer olayların çok yaşandığını ve sessiz kalındığını düşündüm.Çocuklar ve aileler belirli sebeplerden ötürü susmak zorunda kalıyor.Çocuklarda dürtü kontrol bozukluğu çok yaygınlaştı.Çünkü uyaran fazla ve haz odaklı yaşam bize sürekli empoza ediliyor.Gençleri bu kötülüklerden korumak gittikçe zorlaşıyor.Sanırım gerçekçiliğinden dolayı beni cidden etkiledi diyebilirim. Sadece bir dram kitabı olmayan,satır aralarında çok fazla mesaj olduğunu düşündüğüm,yürek yakan ve aynı zamanda şok bir sona da sahip olan bu kitabı ben herkese tavsiye etmiyorum.Yüreği kaldıran okusun. Tetikleyici bir konu,ağır ve acı bir kitap,muhteşem bir anlatım.10/10 hak ediyor. Çeviri ekibim çevirigiller beni bu kitapla tanıştırdığınız için siz de muhteşemsiniz İyi okumalar
#çevirigiller
Saving NoahLucinda Berry · CreateSpace Independent Publishing Platform · 06 okunma
·
799 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Yorum harika ve gidip hemen okuyacağım🥰