·520 syf.··Beğendi
···Okunma: 03 Şubat 2025 00:06 Türün en başarılı örneklerinden olan bir kitaba inceleme yazmak zor gerçekten. Ancak daha sonra dönüp bakabilmek için buraya da minik bir inceleme bırakmak istiyorum. Genel olarak epikliğini, karakterleri, yol doğuya ve güneye doğru ilerledikçe bitki örtüsünün ve yer şekillerinin de buna paralel olarak değişmesini, Tolkien'in bizi betimlemeye boğmadan Orta Dünya'da gezdirmesini sevdim. Pek çok yer adı ve bu yerlerin tarihsel arka planlarının da oluşu hikayeyi destansılaştırıyor. Kitabın sevdiğim yanları uzar gider ancak eleştiri olarak kitabın her yerde çok da akmıyor olduğunu söyleyebilirim, geri dönüp tekrar okuduğum yerler oldu, bunun nedeni benim dikkatimi yeterince toparlayamamış olmam mıydı yoksa çeviri bir kitap olması mıydı bilmiyorum. Her ne kadar özenli bir çeviri yapılmış olsa da yazıldığı dilde okumadım çünkü. Bir de kötülük ve iyilik gibi kavramlar çok siyah ve beyaz gibiydi, griler çoğunlukla yoktu. Yine de burasının yavan gerçekliğinden sıkılan herkes için muazzam bir evrene açılan bir kapı Yüzüklerin Efendisi. Okuyunuz, okutunuz.