·272 syf.··Beğendi
···Okunma: 30 Ocak 2025 00:00 Kitabın ön diziminde Fakir Baykurt'un kendi açıklaması da vardı kitap hakkında ve bu açıklamada dönemin bazı isimleri hatta savcılar tarafından da kitabın bazı bölümlerinin ahlaka aykırı olarak görülmüş olmasından bahsediyordu. Yazar tüm bunlara itiraz ediyordu sebeplerini de açıklayarak. Bu itirazın haklılığını kitabı okudukça daha iyi anladım. Gerçekten döneminin başyapıtlarından biri. Öyle gerçekçi ve tüm çıplaklığıyla anlatmış ki bir köy yaşamını..küçük bir köy yerindeki hesaplaşmalardan,hükümeti temsil eden muhtarın,köydeki yoksul köylü üzerinde kurmaya çalıştığı baskıdan yola çıkarak muhteşem bir sistem eleştirisi yapmış.Irazca karakteri yılmayan,hakkını sonuna kadar arayan,zulme boyun eğmeyen kesimi simgelerken,Bayram hakkımı arasam ne olacak,elime ne geçecek,büyük adama birşey olmaz,olan hep fakire yoksula olur diyen kesimi simgelemiş.Köylüler de elbette olaylara dışarıdan bakan,3 maymunu oynayan kesimi.