7/10
·198 syf.··
2025 2. kitabı
·
55 günde okudu
·
Okunma: 04 Şubat 2025 10:35
Bu kitabı okumamın tek sebebi yazarının ilginç bir tip olması diyebilirim. Çavdar Tarlasında Bir Asi isimli film izlemiştim yazarı hakkında ilginç şeyler hatırlıyorum. Mesela adam bu kitapla ünlü olunca kendini toplumdan soyutlayıp bir bağ evine falan çekilmiş bir çeşit inziva. Hayranları yayınevine mektuplar yazıyor yayınevi ona iletiyor falan. Bu kitabı okuyup yazara hayran olunur mu ? Muamma. Olan illa olur. Kitap genç bir çocuğun daha lise düzeyinde hoyrat bir öğrencinin okuldan atılması ve bu süreçte yaşadığı duygu durumları akıcı şekilde anlatıyor. Çocuğun ailesi orta sınıftan burjuvaya sıçrama arasında bu da onu haliyle biraz şımarık yapıyor. Bu şımarmanın etkisiyle bir takım olaylar ve kendince özgün fikirleri olan bir liseli. Yani bizim liselileri bırakın üniversite öğrencilerinin bile sefil bir hayat yaşadığını düşünürsek tabi istisnalar vardır fakat geneli değerlendirecek olursak sanıyorum ki kitap kahramanıyla yaşama yakın bir örnek sunarak içselleştirilmesi kolay bir kişi yaratmış. Kitabı bence başarılı kılan bu. Onun dışında çok sanatsal ya da çok faydalı bulmadım. Olay bildiren bir metin olması itibariyle okuması kolay ve keyifliydi.
Çavdar Tarlasında ÇocuklarJ. D. Salinger · Yapı Kredi Yayınları · 202171,3bin okunma
·
83 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.