6/10
·224 syf.··
2018 2. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 18 Ocak 2018 19:13
"Bu adaletin simgesi." "Şimdi anladım, şu gozlerin üzerindeki sargı, şu da terazi. Ama topuklarında kanatlar var sanki. Yoksa koşuyor mu?" ... " Bu iyi bir birleşim değil. Adalet sabit durmalı yoksa teraziler hareket eder ve adil bir karar vermek mümkün olmaz." Kitap okuma nedenim genelde bu realist dünyadan kurtulmak olmuştur. Realist yapım beni hep karamsarlığa ittiğinden, kitaplarla iyimser olmaya çalışırım. Ancak bu kitap beni hayatın en acı gerçeklerinden birinin içine attı. Bu sebepten olsa gerek, kitabı bitirmem diğerlerine nispeten daha uzun sürdü. Adalet... Özgürlük... Kafka'nın hayatına şöyle bir göz gezdirmeden, kitaba başlamayın derim. Neden avukat oldu ve daha sonra onu avukatlıktan vazgeçiren neydi? Kafka yaptığı bu seçimin nedenini kitabında belirtmiş. Hukuka ilgi duyduğumdan, kitapta anlatılanla günümüz hukuku arasında bağ kurmakta zorlanmadım. Çok sürükleyici olduğunu söyleyemem. Ama kesinlikle vakit kaybı değildi.
Felsefe
DavaFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202164bin okunma
·
5 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.