Bitirdim. Puanlamam gerekirse 10 üzerinden 7 veriyorum.
Çok akıcı bi kitap değil başlarda sıkılıp bırakmak istedim ama biraz direnince ilgi çekiyor. Aslında komik ve eğlenceli bir kitap, işin ilginç yanı ise kitapta pek çok renkli ve hepsi ana karakter niteliği taşıyan kişiler var. Hepsini bu kadar ayrıntılı ve derin kurgulaması cidden yetenek gerektiriyo, zaten ödüllü bir kitap. Ama herkesin okuyup seveceğini düşünmüyorum. Yazar 32 yaşında intihar etmiş, şaşmamak gerek.. inanılmaz zeki bir adam ve çok fırtınalı bi beyine sahip. Romana da işlemiş kendinden bir şeyler, sürekli barış nidaları atarken her ortamı ve dokunduğu herkesi kaos ortamına iten, fitne fücur bir baş karakter var ignatius. Başta bu karakterden nefret ediyor sinir oluyorsunuz ama zamanla sempatik geliyor. Sanırım topluma ve otoriteye direnişi, barışı hak etmediklerini düşündürdü. Herkese hak ettiğini verdi ve tüm hayatlardan çekip gitti, kitapta da, gerçek hayatta da..