İnsanoğlunun yaratılıştan gelen iki yönü vardır:
1)Türabi, yani topraktan yaratılmış bedenî yönü.
2)Rûhî, yani derûnî ve kalbi yönü.
Makul bir kulluk hayatı için, beden ve ruh,akıl ve kalp, madde ve mana, daima dengeli bir ahenk içinde olmalıdır.
Bu sözleri okuduktan sonra gönlüme bunlar düştü..
Evet bunlar dengeli olmalı.
Öyle demişti bilen birisi.
Şu soruyu sormuştu: Bu yolu iki şeyle beraber yürüyor musun? Hem aklen hem kalben. Sadece biri olursa yürüyemezsin.