Göğe Bakma Durağı...
Şiir kitabı okumayalı uzun zaman olmuştu, şiiri özlememe rağmen kitaptaki şiirlerin neredeyse tamamı duygudan uzak geldi bana. Tek şiir hariç: Turnam, Bir Gün Bırakmayacağım.
Diğer şiirlerin hiçbirisini ya anlamadım ya da gerçekten başarılı değillerdi, bilemiyorum. Turgut Uyar sonuçta, ülkece tanınmış bir şair farkındayım ama, gerçekten ne anlam bütünlüğü var, ne duygusallık. Şahsi fikirlerim böyle elbette, okuyup çok beğenen de vardır mutlaka. Turnam, Bir Gün Bırakmayacağım'ın hatırına bu puanı veriyor ve şiirden en çok beğendiğim kıtayı paylaşıyorum:
...
Hiçbir zaman dertsiz kalmadı gönlüm,
Bir çift gözden, bir yapraktan, bir kuştan.
Daima daha taze, daima yeni baştan.
Turnam, birgün bırakmayacağım peşini,
Sen nereye, ben oraya, adım adım.
İnsan sevdikçe iyileşiyor, artık anladım...
Göğe Bakma DurağıTurgut Uyar