“Sonlarınız Yeni Başlangıçlara Yol Olsun-
10/10
·208 syf.··
Beğendi
·
2025 6. kitabı
"Hayat anlardan ibaret derler ama yanılırlar, hayat aslında sonlardan ibarettir. " Böyle başladı bu güzel kitap ve en nihayetinde sizi şu alıntıdaki satırlara getirdi. "Değil mi ki hayat sonlardan ibaret ve bittiği yer sonsuzluk, varsın sonlar daim olsun. Büyük, küçük, acı, tatlı, mutlu, mutsuz... " Sene başında okuduğum, senenin bitmesine daha çokca zaman olsa da bu sene okuduğum en güzel kitap dediğim ve herkese tavsiye ettiğim, tavsiye etmekten yorulmayacağım içimizi ısıtan sımsıcak bir kitap "Servi Nine ve Üç Güzeller. " Kıymetli Selda Hanımın ve Şevval Hanımın çokca övgüyle bahsettiği, bu sayede de okuma listeme eklenen, iyiki de okumuşum dediğim bir kitap oldu benim için. Kitap biter bitmez de yazarın diğer kitabını merak edip hemen edindim. Bu anlamda tavsiye ederek okuma listeme dahil olmasına sebep olan kişilere çok teşekkür ediyorum. Günümüz dünyasının gerçekçi karakterlerini konu edinmesinin yanı sıra,17.yüzyıldan çıkma karakterlerle karşılaştığınızda kendinizi bir masal ülkesinde hissedeceksiniz. 17.yüzyıldan bu yana değişmeyen şeyleri gördükçe, hikaye kurgusunun ve birbirleriyle hiç karşılaşmamış, tanışmamış kişilerin hikayelerinin birbirine ne kadar benzediğini, kitap örüntüsü içerisinde birbirleriyle bağlantısını gördükçe hem üzülecek hem de anlatımın sadeliği, sürükleyiciliği, 208 sayfalık bu kitabı elinizden bırakamadan bitirmenizi sağlayacak. "İnsan hiç ağaca öykünür mü? Öykünür tabii! İnsan evladı yeri geldiğinde dağa taşa bile öykünür. Kimi cirminden noksandır dağın heybetine öykünür; kimi yüreğindeki ateşten kavruktur taşın soğuğuna öykünür. Herkesin heves ettiği başka türlü eksikten... Suna da servinin kendinden emin, müdanasız salınmasına öykünüyor işte. " Sıradanlığı, sıradanlığın içinde öykünülecek bakış açısının güzelliğiyle içinizi ısıtan başkahraman Suna'nın kendisine benzettiği Servi ağacına öykünmesi ile ilgili yazarımızın güzel bir yorumu... Servi ağacının kendinden emin kimseye ihtiyaç duymadan salınışı da Suna'yı etkilemiş. İnsanların eksiklikleri üzerine kurulmuş ve söylenmiş etkileyici bir bakış açısı. Hüzünlendiğiniz anda bir anda sizi gülümseten, kesinlikle kalbe tesir ederek deyim yerindeyse bam telinize dokunacak muazzam bir eser kazandırmış Arlin Hanım edebiyatımıza. Yazarın okuduğum ilk kitabı olmasına rağmen favori yazarlarım listesine eklediğim, yeni kitaplarını şimdiden merak ettiğim, okurunun çok olmasını gönülden arzu ettiğim bir yazar oldu Arlin Hanım Gönülden tavsiye ediyor herkesin mutlaka okumasını temenni ediyorum. Son olarak bu güzel kitabın birbirinden kıymetli alıntılarını aşağıya ekliyorum. Kitapla ve sevgiyle kalın ALINTILAR "Hayat anlardan ibaret derler ama yanılırlar, hayat aslında sonlardan ibarettir. " "İnsan hiç ağaca öykünür mü? Öykünür tabii! İnsan evladı yeri geldiğinde dağa taşa bile öykünür. Kimi cirminden noksandır dağın heybetine öykünür; kimi yüreğindeki ateşten kavruktur taşın soğuğuna öykünür. Herkesin heves ettiği başka türlü eksikten... Suna da servinin kendinden emin, müdanasız salınmasına öykünüyor işte. " "Bugünün şerrini bugün kesip atmazsan yarına sirayet eder, yarına sirayet edense sen fark etmeden ömrünü sarar.Mutsuzluğunu daim, mutsuz edenini ömürlük etmemeni dilerim. Senin elindedir. Alnının çatından öperim. " "İnsanın gözünde fer olsun hele. Hele yola çıktığı bir ameli olsun; dağları aşar da yine de " Usandım, " demez. Güneşin her Allah'ın günü doğmaktan da batmaktan da usanmadığı gibi... " "İnsan cinsinin karşısına bir eksikle yahut bir kusurla çıkmayagör, hiç vakit kaybetmeden noksanına bir hüviyet atfeder, eksiğini ismin, kusurunu da sıfatın yapar fısır fısır kulağına okurlar. Sen daha ne olduğunu anlamadan özünü, şahsiyetini ağır ağır çeker alırlar elinden; gözükmesin, bilinmesin, anılmasın istediğin o kusurunu bayrak gibi taşı diye eline tutuştururlar. Bir bakmışsın safi eksik olduğun yerden varsın. " "Nihayetinde insan, hayatta en çok suç ortağına güvenmelidir. İki insanı birlikte suç işlemek kadar birbirine bağlayan başka şey yoktur. Aşık küser, maşuk sohbeti keser, eş cayar, evlat uçar ama suç ortağıyla binilen dal yektir. Bu yüzdendir ki insanı insana bağlayan en güçlü bağ, suçtur. Suç ne kadar büyükse, bağ da o kadar kuvvetlidir. " "Bilmezler faniler onları nelerin beklediğini, nerelerden eksilip nerelerden çoğalacağını, kimlerle imtihan olup, kimlerin elinden tutacaklarını. Bilmezler faniler. Yer, içer, uyur, güler, ağlar, kızar, dövüşür, tepişir, sevişir, yaşar giderler; bilirmiş gibi. Canilere bahşedilen en büyük kudrettir bilmemek. Bundandır akıllarını yitirmeden yollarına devam edebilmeleri. " "Değil mi ki hayat sonlardan ibaret ve bittiği yer sonsuzluk, varsın sonlar daim olsun. Büyük, küçük, acı, tatlı, mutlu, mutsuz... " "Doğarken ağladı insan, bu son olsun, bu son Ne yalnızlık ne de yalan üzmesin seni Doğarken ağladı insan, bu son olsun, bu son... " Selda Kara Bilen Şevval Kurt Servi Nine ve Üç Güzeller Arlin Çiçekçi
Roman
Servi Nine ve Üç GüzellerArlin Çiçekçi · İthaki Yayınları · 2024813 okunma
·
86 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.