Sembolizmin had safhada olduğu bu şiir kitabında yer yer hayal gücümü aşan imgelerin, tasvirlerin, tasarıların olması dolayısıyla sayfa sayısı az olmasına rağmen okurken bir hayli yorulduğum ancak yorulmama da değen bir kitap oldu. Örtük anlamları gün yüzüne çıkarmaya çalışırken kendimi onların içinde buldum. Aslında hem Arthur Rimbaud için hem de kendim için kişisel bir yolculuk niteliğindeydi.
Sembolik olarak doğa ve şehir vurgusu hakimdi. Denizlerin türlü türlü tasvirine şahit olduk. Yer yer tamlamalar silsilesi...
Hülasa sayfa sayısının aksine oldukça kompleks bir kitap. Okurken önemli bir düzeyde zaman ayrılması gerektiğini düşünüyorum, okurun da emek vermesi gereken bir kitap.