Tembellik? Uyuşukluk? Atalet?
Hayır hiçbiri, bu depedüz Oblomovluk!
Sanırım ilk 100 sayfası İlya İlyiç ha yatağından kalktı,ha kalkacak diyerek geçen ve sonrasında bilinçli bir atalet duygusunu yaşatan bu kitapta sayfaların nasıl aktığını bilemedim çoğu zaman. Bir de kitabı okuduğum süreç ya benim depresyonumla çakıştı ya da ben de şu an küçük(!) bir Oblomovluk hastalığına yakalandım.
İşin özü şu ki Martin Eden ‘in azmine ve hırsına nasıl hayran kaldıysam Oblomov ‘un da bir savaşçı değil de bir savaş seyircisi olmasına ba-yıl-dımm.
Okuyun ve okutun 1k okurları ;)