"Ben aynamda kendim göreydim eğer,
Cahillikle yırtmaz idim perdeler!"
Bostan
Sadi Şirazi,eseri yazış sebebini "sebeb-i nazm-i kitâb" bölümünde Şiraz'a dönerken eli boş dönmek istemediğini ve elimde şeker yok ancak şekerden daha tatlı sözlerim niçin olmasın diye başladığını söylüyor.
Sadi-i Şirazi Bostan isimli bu eserinde çeşitli hikayelerle insanlığa edebi, ahlaki ve doğruluğu öğütlemektedir.Sa‘dî anlattığı hikâyelerde
vermek istediği mesajı verdikten sonra, nasihate başlar ve çeşitli
telkinlerde bulunur.
Onun için eser bina demekti ve oda bir devlet köşkü yapmaya karar verir ve bu köşk için on adet kapı seçer bunlar: Adalet, cömertlik, aşk, alçakgönüllülük, rıza, kanaat, terbiye, şükür, tövbe ve münacaat ve kitabın sonu.
Hikmetli hikayeleri ve öğütleriyle hiç sıkılmadan okunacak,bolca dersler çıkarılacak bir eser. Fars edebiyatının mihenk taşlarından biri...
BostanŞeyh Sadi Şirazi · Antik Yayınları · 20103,349 okunma