Mutsuzluğun Ve İyi Huylu Olmamanın Nedeni
Sokrates tüm insanların mutlu olmak için çabaladıklarına inanıyordu.İnsanların mutluluğa erişebilmeleri ise ruhlarının durumuna bağlıydı. Ancak insanların iyi huylu olmaması, iyi oldukları izlenimini veren ama gerçekte iyi olmayan şeylerin peşinden sürüklenmelerinden kaynaklanıyordu”
Sayfa 51 - GENDAŞ, 2. Baskı, Ocak 1998·Kitabı okudu
Felsefe-Düşünce
··
27 Gösterim
3 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Gnosei Seauton
Gönderi Sahibi
Birlikte okunabilecek bir alıntı/m: #298947536 .
Gnosei Seauton
Gönderi Sahibi
Birlikte okunabilecek bir alıntı: 🎥 “Kimse kötülüğü kötülük diye seçmez. Aradığı mutluluk ve iyilikle karıştırır.” (Dizi film repliği)
Gnosei Seauton
Gönderi Sahibi
Bir şeyin iyi olması o şeyin bize uygunluğu İle de ilgilidir. Bu yüzden de kendini bilme önemlidir. Bize uygun olmayan bir şeye kötü diyemesek bile o şeyi iyi diye değerlendirmekten ve takdir etmekten kaçınmalıyız elimizden geldiği kadar çünkü bu değerlendirme bizi o şeye bağlar ve onunla birlikte hareket etmemizi gerektirir… Oysa bize göre değildir. Bunu yapacaksak da kendimizi bunun dışında tutan bir şekilde düşünüp konuşmalıyız: “Bana göre değil ama iyi bir şey.” gibi. Diye düşündüm, düşünüyorum.