·256 syf.····Okunma: 23 Şubat 2025 23:27 Kitaba başlarken dili beni biraz tedirgin etti. Cümlelerin kısa, kopuk ve alışılmadık yapısı ilk etapta yabancı hissettirse de okudukça bu üslubun aslında anlatının bir parçası olduğunu fark ettim. Kitap ilerledikçe dilin akıcılığına kapıldım ve karakterin içine düştüğü yalnızlığı, yabancılığı ve çaresizliği daha derinden hissettim. Anlatıcının belirsizliği, mekânın uzaklığı ve iletişimsizliğin yarattığı boşluk, kitabı çok daha güçlü kılmış. Edgü, kelimelerle değil, bazen kelimelerin eksikliğiyle bile çok şey anlatıyor. Sade ama vurucu bir anlatım var; her cümle üzerinde düşünmeye değer. Bu, sadece bir adamın sürgün hikâyesi değil, aynı zamanda insanın anlam arayışı üzerine güçlü bir eser. Kitap bittikten sonra bile etkisi devam eden, derin ve düşündürücü bir eser olduğunu söyleyebilirim.
Ayrıca bu kitabı bana önererek kitapla tanışmamı sağlayan sevgili @Medfen_ ‘e çok teşekkür ederim.