·282 syf.····Okunma: 01 Mart 2025 20:45 Yazar Maksim Gorki'nin otobiyografik romanlarının ilki. Ne yazık ki roman gerçek ve çok acı. İnsanın yüreğini kahrediyor. Çaresizliğin, yoksulluğun ve cahilliğin ortasında büyümenin ağırlığını üzerinizde tonlarca yük olarak hissediyorsunuz. Ne yazık ki ailenin , büyüdüğün çevrenin ne kadar önemli olduğunu bu romanda çok net görüyoruz. Bunca acı içerisinde yaşayan minik Maksim'in tanrı ile ilgili düşünceleri çok hoşuma gitti. Dedemin ve ninemin tanrıları başkaydı. Ben ninemin tanrısını çok seviyorum diye anlattığı bölüme hayran kaldım.