"Bazı insanlar rüzgar ters yönden esiyor, diye şikayet ederler, bazıları da rüzgar hangi yönden eserse essin, bir yolunu bulup tekneyi doğru yöne götürmeyi becerirler."
Sayfa 317
Alıntı
··1 alıntı·
2.828 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Dümen kayıp asrımızda :)
Şikayet etmek, hem sorumluluğu dışsallaştırma hem de insanın katarsis yaşama durumunun bir göstergesidir, bir tür savunma mekanizmasıdır. Olaylarla başka türlü başa çıkmasını bilemediginden, şikayet etme davranışı onun karakteri ile yıllar içinde bütünleşik hale gelir. Bu yüzden, yanlış bir şekilde onu kişiliğinin temeli zanneder ve kendi olumsuzluğu içerisinde hem çevresine hem de kendisine büyük zarar verir. Çevrenizdeki sürekli şikayet eden ve olumsuz düşünen insanları düzeltmeye çalışmayın. Zihinsel matrisleri düzelmeden, onlar da düzelmez. Saygılar.