9/10
·176 syf.··
2018 7. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 28 Ocak 2018 23:08
️ Şermin Yaşar kalemiyle unutulmuş,dikkat etmediğimiz,bir yerlerde sessiz sedasız ve kalbi bir şeylere kırılmış sıradan insanların hayatına dokunmuş. Yazar okuyucuyu büyüleyerek etkisi altına almayı çok iyi başarmış. Bu özelliği, 3 çocuk annesi olması ve yaşamında kattığı deneyimlemeler sonucu sahip olduğu çok açık. Kısa kısa bir sürü hikayeler yer alıyor kitapta fakat okudukça uzun uzun hisler uyandırıyor. Bir Muazzez ancak böyle sevilebilir,intihar eden bir bakkalcının veresiye defteri ancak bu kadar duygu yüklü aktarılabilir ve Betül’ü ölen bir anne ancak bu kadar acılı bir depresyon süreci olabilirdi. Kalemi sıcacık,hisleri derin,üslubu yalın harika bir öykü dizisi olmuş. Kitaptaki her bir kahraman kendilerine özel dünyalarında hepsi de ayrı birer başrol,hepimizin kendi hayatlarımızdaki başrol olduğu gibi. Bu başroller oldukça tanıdık,bizden kesitler. Bazısı hep dua okuyan bir Hacıanne bazıları çok yemek yiyen yan komşu Meral teyze bazıları ise oğlundan şikayetçi bir Sabit abi. Her biri bizim yaşamımızın bizim kültürümüzün içindeki tanıdık isim ve yaşamlar. “Bedava malı paylaşırken herkes acele ediyordu,hakkı olmayanı alırken daha telaşlı oluyordu insanlar.” Basit ve sıradan gelen bu davranışı çoğumuz farketmiştir ama cümleye dökülme şekli daha da anlam katıyor eylemlere. Şermin Yaşar da sessiz hareketlerin sesi farkedilmeyenlerin farkındalığı olmuş. Severek okuduğum bir kitap oldu ve severek de tavsiye ediyorum ️
Edebiyat
Tarihi Hoşça Kal LokantasıŞermin Yaşar · Doğan Kitap · 20248,1bin okunma
·
2 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.