·261 syf.··Beğendi
···Okunma: 04 Şubat 2018 21:45 Mina Urgan'ın enfes çevirisi ile okuduğum kitap, sürükleyici. Alegorik bir kitap, dolayısıyla dikkatli okunmasında fayda var. İzole bir ada da yaşları 6 ile 12 arasında bulunan çocukların anlatıldığı hikaye de İnsanoğlunun davranışının doğuştan gelen özelliklere dayanıp dayanmadığı sorgulanıyor. Kuralların ve yasaların insanı nasıl sınırlandırdığını ve yönlendirdiğini gösteriyor. Korkuyla beslenen kötülüğün nasıl egemenliği eline aldığını ve gaddarlığın insanın özünde nasıl açığa çıktığını çocuklarda sembolize edip karşımıza çıkarıyor. Doğa tasvirlerine bayıldım. Kitabın sonunda adanın muhteşem güzelliğinin yine insanoğlu sayesinde cehenneme dönüşmesi can yakıcı.Uzun uzadıya çıkarımlar yapılabilecek bir kitap. Okunmasını tavsiye ederim.