Başta çok içine giremeyeceğim gibi hissetsem de kitabı elime alınca bir çırpıda okudum. Gözüküp kaybolan derinleşmemiş çok fazla karakter vardı ama zaten bence de edebi roman olsun diye yazılmış bir eser değil. İç savaşın ilk günlerini anlatmak için kaleme alınmış. Antonio karakteri daha insani duygular ve tepkilerle iç savaşı yaşarken Manuel daha yüceltilmiş, zeki ve cesur. Renato ise savaşla birlikte değişim gösteren insanı anlatmış. Gençler, anacık, Eulalia her biri birer simge…
Bu novella bize İspanya iç savaşı ile ilgili en temel hap bilgiyle bir kanca atıyor sonrasında araştırmak öğrenmek ilgi alanımıza kalmış