Gençlik çağımda tanıdığım ilk siyasetçilerden birisi olan Demirel’i tek kelime ile tanımlayacak olsam müthiş bir “demagog” derdim. Gerçekten ülke tarihinin en büyük laf ustalarından biridir. Onu, 1972 yılında, Deniz Gezmiş ve arkadaşları için mecliste yapılan oylamada, idama, bir eli değil 2 elini birden kaldırarak verdiği evet oyu sebebiyle asla affetmeyeceğim.. benim için hep karşı mahallede yer almıştır. Her neyse, kitap adından da anlaşılacağı gibi Demirel’i anlatıyor, Demirel’i değil kitabı yorumlamak gerekirse, usta Tanıl Bora’nın kalemini bu kitapta ağır, karmaşık ve çok fazla dip notlu buldum. Her detayı açıklama ihtiyacı duymuş, çok fazla parantez ve dip notla maalesef akıcılığı kaybetmiş. Fakat yine de çok önemli bir bilgisel ve çalışma.. yüzlerce kaynaktan faydalanmış.Demirel konusunda da objektifliğini yitirmediğini söyleyebilirim, güzellemelerin yanında hatalarını da yermiş. Çok fazla yorum yok buna mukabil anı ve yaşanmışlıklar ile birlikte yakın siyasi geçmişimize kısa bir yolculuk var. Okumaya değer.