"Herkes ve hiç kimse için bir kitap..."
Büyük düşünür Nietzsche nin,vaktinde kabul görmeyip çokça eleştirilen,edebiyatla felsefenin içiçe geçtiği bir üst insan manifestosudur "Böyle Buyurdu Zerdüşt." Kendisi de o dönemde anlaşılamayacağını sezmiş olsa gerek ki bu eserinin yazıldığı dönemde değil de 'nesiller sonra' anlaşılacağını söylemiştir.
Eser,Zerdüşt karakterinin gözlemleri ve düşünceleri ile 'üst insan'a ulaşmanın sert ve zor yollarından bahsediyor.
Bence Nietzsche anlaşılmaktan ziyade kendi kendimizi anlamamızı ve aşmamizi istiyor tüm görüşlerinde...Kitabı roman okur gibi okumamanizi tavsiye ederim. Her cümle tekrar tekrar okunup üzerinde yorum yapılmalı ve bence pek çok insan için de zaman zaman açıp okumak için bir başucu kitabı olmalı. Ben bu eseri uzun yillar once okumuş ve geçen zamanda hic unutamamıştım.Her ruh haliyle okunmayacak bu eseri okumak isterseniz (daha anlayarak okumanız adına) öncesinde Irvin Yalom un 'Nietzsche ağladığında'eserini okumanızı tavsiye ederim.
Eğer bu düşüncelerin içine girebilirseniz kitabı okurken zirveden uçurumun aşağısına bakıyormuş gibi hissedeceksiniz...