Mart ayı kitabımız ise Tolstoy’un “İvan İlyiç'in Ölümü” novellası idi. Gülhan hanımın buluşmanın en başında söylediği gibi, bu başlığı Tolstoy değil de başka bir yazar koysaydı, kitabın sonu baştan belli, diye okumazdık belki. Ama Tolstoy okunur, hem de nasıl okunur
Ölüm var ölüm var diyor insan kitabı bitirince… Varlık içinde yokluk, nimet içinde külfet ve dahi şükür içinde nankörlük olan tüm hayatlara ucundan kıyısından dokunuyor biraz… Ivan’ın da böyle bir hayatta nasıl ölüme adım adım yaklaştığını okuyorsunuz içiniz burkularak…
balkandays.blogspot.com/2025/04/the-dea...