Tüm serinin yorumu :)
9/10
·764 syf.··
2025 94. kitabı
Selamlar. Kazasız belasız uzun süredir kitaplığımda duran bir seriyi daha bitirdiğimi duyurmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Seri ile alakalı hem olumlu hem olumsuz birçok düşüncem var. Aslında aranızda bir çoğunuzun okuduğunu ya da konusunu bildiğini düşündüğüm için daha çok düşüncelerimi yazmaya karar verdim. Öncelikle Feyre karakterini baştan sona sevemedim. İlk kitapta herkesin yapma dediği her şeyi yaptı. 2. kitapta yap denileni de yapmadı. 3. kitapta yaptıkları ise bendeki yerini değiştirmedi. Tamlin eğer linç yemeyeceksem benim sevdiğim karakterlerden biri oldu. ne kadar bencil, çıkarcı bir adam gibi görünse de onun yaşadıkları da az değildi. Rhys hakkında Kararsızım ama olur olmadık yerlerde yaptığı esprilerle beni çokça güldürdüğünde itiraf etmem gerekiyor. Aynı kandan olmadan kardeş olmanın güzelliği çok güzel işlenmişti. Yani yazar her seferinde beni şaşırtmayı başarıyordu. İlk kitapta okuduğumuz her şeyin aslında yalan olduğunu görmek beni büyük şoka soktu. Yazarın ters köşelerini gerçekten sevdim. Acayip zeki detaylarla yazılmış bir kurguydu. Hiç beklemediğiniz bir şeyi başka bir detayla farklı bir kitapta birleştirebiliyordu. Bu yönüyle çok güçlüydü. İlk 3 kitap Rhys, Feyre ve Tamlin ağırlıklıydı. Son kitapta Cassian ve Nesta işlenmişti. Cassian yine benim sevdiğim ama aynı zamanda kararsız kaldığım karakterlerden biriydi. O hiçbir şeyi takmayan görüntüsünün altındaki yaşadıkları beni çok etkiledi. Azreil tamamen favori karakterimdi. İlk kitaptan son kitaba kadar asla çizgisini bozmadı. Yani beni yanıltmayan tek karakterdi diyebilirim. Amren ve Mor yaşadıklarından sonra güçlü kalmalarını sevdiğim kadın karakterlerdendi. Nesta yine benim kararsız olduğum ama kendini bulduğu için sevindiğim karakterlerden biriydi. Elain görününün aksine daha da güçlü bir karakterdi ama görülmek istemedi sanki! Birazcık sönük kaldığını söyleyebilirim. Her kitabın belirli bir yerinden sonra acayip stabil kaldığını söylemek istiyorum. Her karakteri ayrı ayrı o kadar güzel analiz etmişti ki bu bir yerden sonra sizi yoruyor. Tabii bu tamamen benim fikrim. Karakterler gelişimi, şehirlerin anlatımı, savaşa hazırlık derken süreç uzuyor da uzuyor.. Ama okurken en zevk aldığım kısımlar kesinlikle savaşın olduğu sayfalardı. Bakın iddia ediyorum. Okuduğum en iyi savaş sahnelerine sahip fantastik seri kesinlikle buydu. Gözümde canlandırabildim ve ben bu detaya bayıldım. Yani dediğim gibi sevinmedim asla demiyorum ama çok sevdiğimi de söyleyemiyorum. Belki de beklentilerim çok yüksekti. O yüzden birazcık pasif kalmış olabilir. Tüm seride acayip sıkıntılı çeviri hataları vardı. Hele ki son kitapta bayağı fazlaydı. Aşağıda verdiğim puan, genel olarak seriye verdiğim puandır. Seride yetişkin içeriğe yer veriliyor. Bunu da söyleyip kaçayım. Unutmadan en sevdiğim karakterin yani Az karakterinin kitabının da çıkacağını öğrendim. Umarım çok beklemeyiz.
2024 Okuma Raporları
Kanatlar ve Küller SarayıSarah J. Maas · Dex Yayınları · 20183,525 okunma
·
84 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.