Bir serinin daha sonu
6/10
·764 syf.··
2025 12. kitabı
Gelelim serimizin üçüncü kitabına... Artık savaş kapıda. Tüm kitap boyunca ha savaş oldu ha olacak diye diye savaşı birkaç sayfaya sıkıştırıp önümüze sundu yazar. Öyle bir anlatıyordu ki savaşı, dedim herhalde çok kanlı ve vahşet dolu ama okuması da bir o kadar heyecanlı ve sürükleyici olacak. Ama yok. Adamakıllı bir savaş bile okumadık. Bir an kitabın sonunda Rhys'e olan (Spoi olmasın diye söylemiyorum.) şey kalbimi tekletti ama sonra hemen o olay da kapandı. Zaten belliydi. Onun dışında beni şok eden bir olay yaşandı mı? Hayır. Savaş savaş diye kendini bitiren karakterlerimiz de birkaç sayfa hünerlerini gösterip işlerini bitirdiler. Ki tam olarak böyle olduğu da söylenemez. Savaşta bile hep Feyre'yi okuduk. Oysa hepsinin verdiği bir mücadele var, yazar keşke hepsinden birkaç kesit anlatsaydı. Varsa yoksa Feyre. Bunu da anlamış değilim. Feyre daha gencecik kız, evet güçleri olabilir ama diğerlerinin 500 yıllık deneyimin yanında Feyre'nin deneyimi ne ki? Ama ona rağmen kızımız ne derse o oluyor. Savaşın planını falan hep Feyre kontrol ediyor. Diğerlerinin de güya söz hakkı var gibi yazılmış ama yok. Sadece Feyre. Bizim kedi yavrusu Rhys zaten Feyre'ye hayır demeye korkuyor aman kız kaçmasın diye. Onun dışında yazarın Tamlin'e adaletsiz davrandığını düşünüyorum. Eyvallah bir bedel hak etti ama bu kadar da değildi be yazar... Yazık ettin adama. Kitap ikinci kitap kadar olmasa da bir şekilde aktı gitti. Yan karakterlerin de bolca şişirildiği bir kitaptı bu arada. Amren öyle bir abartıldı ki güya çok güçlü diye, kadının tek yaptığı kitap okumak oldu. Cassian ve Nesta ışığı verdi yazar ama demedi demeyin o ikili olmayacak. Karakterleri asla uyuşmuyor. Zaten yazar ikinci erkeği hikayeye dahil etmeyi seviyor. Bu seri de bitmiş oldu. Okurların bolca abartıp şişirdiği bir kurgu olduğunu düşünüyorum. Gençseniz, henüz yeni yeni fantastik kitap okumaya başlayacaksanız kesinlikle size önerimdir. Basit bir zemini var ve fantastik yanı da çok ağır değil. Ama benim gibi fantastik kitaplar konusunda iyi bir geçmişiniz varsa beklentinizi oldukça aşağı bir seviyede tutarak seriye başlamanızı tavsiye ederim. Küçük bir eklemem daha var. Yazar Rhys dışındaki Yüce Lordların da güçlü olduğunu falan söylüyor çünkü adı üstünde adamlar yüce lord ama hiçbir işlevlerini görmüyoruz. Hani nerede bu güçler? Gerçi Rhys de balon gibi şişirilmişti ama işlev var mı? Sıfır. Ayrıca açık ara yazarın en sevdiği karakteri Nesta. Diğer türlü o kadar hatasına, o kadar gıcık tavırlarına rağmen bir karakteri ancak bu kadar güçlü ve "ulaşılamaz" yazabilirdi. Nesta'nın kitabını okumadım ama kimse kusura bakmasın boş egosunu ve sinirini alıp çekip gitsin. Vardır kendince bir sebebi elbet de bana bahane gibi geliyor. Dua etsin yazarı bayılıyor Nesta'ya. Yoksa asla sevilmezdi. Feyre'ye bir burada hak veriyorum. Küçükken yalnız kalmış, sevgi görmemiş ve ailesine kendi bakmış. Ablaları olarak diğer kardeşler cidden fiyasko. Ama Feyre yüzünden de feye dönüşmüş olmaları da büyük haksızlık oldu. Sonucu iyi de olsa kötü de olsa karar ikisinindi.
Fantastik
Kanatlar ve Küller SarayıSarah J. Maas · Dex Yayınları · 20183,522 okunma
·
21 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.