Puan vermedi·611 syf.··
2025 38. kitabı
·
15 günde okudu
·
Okunma: 17 Nisan 2025 14:59
Bu kitabı desteklediğim ya da fikirlerine katıldığım için okumadım. Hitler’in ideolojisine ve özellikle Yahudilere uyguladığı soykırıma kesinlikle karşıyım; insanlık dışı buluyorum. Kavgam’ı okumamın tek amacı, tarihin en karanlık dönemlerinden birinin nasıl oluştuğunu anlamaktı. Bir liderin yükselişi, sadece onun fikirleriyle değil, o fikirleri kabul eden halkın ruh hâliyle de şekillenir. Bu kitabı da o dönemi ve zihniyeti daha iyi kavramak için okudum. Tarihî karakterleri bugünün bakışıyla yargılamak kolaydır. Ama onları anlamak için, yaşadıkları dönemi de anlamaya çalışmak gerekir. Ben de bu kitabı okumadan önce o dönemin koşullarına bakmaya çalıştım. Kavgam, içeriği açısından rahatsız edici olsa da, bazı gerçeklerle yüzleşmek adına önemliydi. Politik düşünce dünyamda farkındalık yarattı. Yanlışı görmek için bazen o yanlışın nasıl oluştuğunu da okumak gerekir. Yeter ki sonunda doğruda kalmayı bilelim. Bu okumanın ardından sıradaki kitabım Ay Batarken olacak. Nazi Almanyası tarafından işgal edilen bir Avrupa kasabasında halkın direnişini anlatıyor. Yani Kavgam’da anlatılan düşüncenin gerçek hayatta yol açtığı yıkımı, edebi bir dille göreceğim. Bu iki kitap, düşünsel olarak birbirini tamamlayan nitelikte.
KavgamAdolf Hitler · Panama Yayıncılık · 201612,8bin okunma
·
61 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.