Bu kitabı bir arkadaşımın özellikle tavsiyesi üzerine okumuştum. George Orwell’ in okuduğum ilk kitabı. Etkilenmemek elde değil gerçekten.
Yazarın anlatım şekli ve benim yorumlamam ilk sayfalarında kitabı anlamakta zorluk çekmeme sebep olmuştu açıkçası. Bu tarz kitabları da pek okuduğum söylenmez. Ama kitabı okudukça içine öyle bir alıyor ki sizi çıkamıyorsunuz. Sanki gerçekten o şehirde yaşıyorsunuz, sanki beraber işkence çekiyormuşsunuz gibi. Kitabı okurken sürekli "dejavu" hissine de kapıldım. Gerçek hayatla bu kitabı ayrıştırmak zor oldu benim için. Kitabı bitirince de etkisinden çıkmadım. Yaptığım her iş, hatta sokakta yürümek bile bu kitabı hatırlattı bana. Travmatik bir etkisi oluyor sanırım.
Herkesin okuması gereken bir kitap kesinlikle.
İncelmemi okuduğunuz içinde ayrıca teşekkürler :)
#k:100geo George Orwell