Sovyet Rusya'nın o zamanki iktidarını güzel bir şekilde anlatmış George orwel. İktidarı eleştiren muhalefetin iktidara geçince nasıl daha zalim bir yönetim sergileyidiği, bunu eşitlik adı altında yapışı itiraz edenlerin hain ilan edilişi . Tabi kitapta böyle geçmiyor ama anlatılmak istenen bu , sonuç olarak gayet güzel bir kitap