·208 syf.··Beğendi
···Okunma: 21 Nisan 2025 19:16 Dünyada tek bir kiṣinin hayatta kaldığını düṣünün o da sizsiniz!
Hayatta kalmak için yine de mücadele eder misiniz?
Ya da yaṣama tutunma mücadeleniz ne kadar sürer?
Kuzeninin av köṣküne gidip biraz zaman geçirmek isteyen orta yaṣlı bir kadın bir sabah uyandığında hayatının ṣokunu yaṣar.Duvar diye adlandırdığı bir cisim ormanı ikiye böler yani ormandan giriṣ ve çıkıṣlar yapılamaz, tek baṣına kalan kadın bir gün kurtulma umuduyla hayata kalmak için çabalar.
Yanında sadece bir inek, av köpeği ve kedi vardır.Kadın hayvanlarla ve doğayla baṣ baṣa kalır, daha önce bilgisi olmadığı konuları deneyerek öğrenir ve hayvanların ihtiyaçlarını karṣılamak için elinden geleni yapar.
Duvarın arkasında bir hayat var mıdır?
Ya da bir gün duvar ortadan kaybolup yeniden eski hayatına devam edebilecek midir?
Bu sorularla tek baṣına kalırken akıl sağlığı korumak için yazı yazmaya baṣlar.
Sınırlı sayıda erzakla yetinmek zorunda kalırken sevdiği pek çok ṣeyden uzak kalır,
Artık çifçiliği öğrenmesi,odun kırması,inek sağıp, saman hazırlaması,avcılık yapması,kara kıṣ için hazırlık yapması,ufak tefek tamir iṣleri gibi akla gelelebilecek pek çok iṣle baṣ etmesi gerekir.
Akıl sağlığı koruması,azim ve sabrı,dayanma gücünü kaybetmemesi
yanında bulunan hayvanlara karṣı vefa borcundan, birbirlerine karṣılıklı hissettikleri gönül bağından kaynaklanmaktadır.
Soğuk Savaṣ döneminin en önemli semboli Berlin Duvarına atıfta bulunmak için yazılmıṣ bir eser.
Berlin Duvarından daha baṣka bir duvar da biz kendimiz inṣa edebiliriz, bu duvarın ardında hırs yok,savaṣ,yıkım ve bir yığın kötülük yok...
Doğayla bütünleṣen,hayvanlarla ortak alanı paylaṣan, kalabalık ṣehirlerin kargaṣa ve telaṣı olmadan,sevginin hüküm sürdüğü, dinginlik ve huzur dolu bir yaṣam...
Kitabın sonunda isimsiz kahramanın her ṣeye rağmen hayatta kalması,umutsuz olduğu zamanlarda bile aslında umudunu yitirmemesi
böyle bir dünyanın var olabileceğini ve yaṣamanın mümkün olabileceğini gösteriyor.
Kitabı beğendim, konusu itibariyle farklı ve etkileyiciydi,
FAKAT
kitabı okurken sayfalar ilerlemedi,sıkıcı değildi ama uslubü farklı gelmiṣ olabilir ince kitabı bir çırpıda bitiremedim.