7/10
·72 syf.··
Beğendi
·
2018 6. kitabı
·
5 saatte okudu
·
Okunma: 09 Şubat 2018 15:55
“Hepimiz Gogol’un paltosundan çıktık” demiş Dostoyevski. Öykü Rus bir memurun sıradan hayatını küçük görülmesini,aşağılanmasını,dalga konusu olmasını, rus bürokrasinindeki hiyararşiyi anlatıyor. Bir paltonun nelere kadir olacağını bu öykü de açıkça gördüm yaşamış gibi oldum doğrusu. Akakiyeviç’in yaşadığı duyguları da zaman zaman yaşattı bana Gogol. Ben Ayrıntı yayınlarının kitabını okudum tüm yayınlarda öykü ön söz ve sonda Belinski’nin mektubuyla mı bitmiş bilmiyorum ama hoşuma gitmedi sonda verilen eleştiri niteliğindeki mektup düşünceleri etkiliyor çünkü doğrudan ve kitabı siz düşünemeden o yön veriyor gibi oluyor. Rus edebiyatına paltosus girilmezmiş size de önerim okuyun derim katkısı olacaktır. Keyifli okumalar.
Edebiyat
PaltoNikolay Gogol · Tutku Yayınevi · 201746,3bin okunma
·
2 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.