Hiç bitmeyecek sandım
3/10
·928 syf.··
2025 16. kitabı
·
26 günde okudu
·
Okunma: 22 Nisan 2025 00:09
En son hangi kitap elimde bu kadar sürünmüştü hatırlamıyorum. Öncelikle yayınevi bu kitabı basarken aklı neredeydi çok merak ediyorum.Ben hayatımda bu kadar küçük puntosu olan bi kitap okumadım.Gazetelerde bile bu kadar küçük basılmıyor.Kör olmadan bitirebilmeme şükrediyor ve bu şekilde basılmasına onay veren herkesi kınıyorum. Kurguya gelecek olursak başta merak içinde okutturan sonra aşıııııırı uzatılmış cümleler ve art arda yaşanan dramlar yüzünden insanın enerjisini sonuna kadar tüketen bir hikayesi vardı.O kadar çok uzatılmış diyaloglar ve iç düşünceler vardı ki anlatamam.Bi noktadan sonra hikaye hikaye olmaktan çıktı resmen kısır döngüye girdi.İşte sürekli bi Kralık ile çatışma içinde olmak ama şu kadarcık bi sonuç elde edememek, sürekli tuzaklara düşmek, sürekli birilerini kaybetmek ve daha fazlasına gerek varmış gibi ardından gelen dramatik sahneler.Yazar ters köşe yapacağım diye size bazı şaşırtmacalar yapıyor.Acaba ne olacak şimdi diye siz merak ederken tam o anda hikayeyi başa sarıyor ki nasıl kurtulacaklar diye çatlayın.Ve bunu her aksiyonlu sahnede yapınca bir süre sonra diyorsunuz ki tamam bunda da bi iş var kesin, bakalım altından yine ne çıkacak.Tam Tugay özgür kaldı şimdi direnişi göreceğiz diye umutlanırken ortaya bir tane hain çıkıyor.Her şey tepetaklak oluyor.Yok hain falancaymış, yok o değilmiş bi başkasıymış, yok bu yok şu.Olay bildiğiniz vampir-köylü oyununa dönüyor mu?Oh, demeyin keyfime yani.Tam bir şeyler oldu diyorsunuz ve her seferinde -her seferinde!- düşürülen düşmanın arkasından başka biri çıkıyor.Ve tekrar başa dönüyorsunuz.Neden yani?Ben distopik bi kurgu okumayı beklerken karşıma çıkanla arasında kocaman bir uçurum var.Ayrıca yazar karakterleri öyle bi yüceltme çabasına girmiş ki, o kadar çok bunu gözü sokmaya çalışıyor ki bir süre sonra beni baydı. “O Eftalya Atalar, Adnan Ataların kızı öyle cesur böyle fedakar.Çünkü o Tugay Demir Çeviker.Kaybederken bile kazanır.” vs vs.Bu cümleleri bin kere falan okumuşumdur.Kitaptaki mantık hatalarını saymıyorum bile.Yazarın asıl konudan nasıl da sapıp tüm hikayeyi aşk ve drama bağladığına ise hiç değinmeyeceğim çünkü o zaman bu yorum bitmek bilmez. Son olarak şunu söylemeden de geçemeyeceğim.Kitabı sevenlerin bi kısmı (burda anahtar kelime bir kısmı) ülkenin şu anki durumunu bu kurguyla kıyaslıyorlar.Benzetme yapıyorlar.İnstagram da en az on tane falan bunla ilgili reel görmüşümdür.Ya bu insanlar delirdi mi?Ne alaka Allah aşkına, bu bir kurgu.Karakterler gerçek değil.Olaylar gerçek değil.Bu kadarı da çılgınlık, başka bir şey değil. Evet, daha fazla uzatmak istemiyorum.Bu seri benim için büyük bir hayal kırıklığı oldu.İyi bir kurgu nasıl katledilir sorusuna emsal olarak gösterilebilir.Bu da büyük bir başarı.Herkes böylesini yapamaz.
İnceleme
Beyaz Leke - 2Aslı Arslan · İndigo Kitap · 20252,907 okunma
·
650 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.